teamcurious

Direktlänk till inlägg 17 december 2014

Flyt & oflyt!

Av Anne-Lie - 17 december 2014 22:16

At the same time.... Crap!
Spårade mitt paket och hämtade ut det efter jobbet. Whihooo!!!!
Full fart hem och rev upp lådan. Kändes som rena julafton =))
Upp ur lådan kommer något som jag kan tycka vid första anblicken är rätt okej och gör en vild gissning att den kommer att passa.
Skuttar ner till stallet och Monzan får stifta bekantskap med sin nya sadel.
Gissningen var inte alls dum. Den ligger helt okej. Kanske är den någon grad för vid, men det går alltid att lösa. Hade varit värre åt andra hållet...
Suget att hoppa upp och provsitta infinner sig. Det är då jag får kvällens käftsmäll!!!
Det ska vara en westerngjord....
Men vaa faaan.....
Okej (andas och räkna till en miljon),rotar runt i gömmorna och hittar två. Bingo!
Suget infinner sig igen....
Provar första - för kort!
Provar andra - för kort!
Säger ett par väl valda riktigt fula ord och stampar i marken som en trotsig treåring!
Provsitter ändå utan att spänna fast eländet med hästkraken ståendes på gången.
Rekomenderas inte att prova.....
Men min rumpa sa - okej, den ska provas vidare!
Så i morgon får jakten på längre sadelgjord börjas och därefter måste jag provrida denna skapelse för att se om den håller måttet. Låt den - snälla!
=)) =)) =))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards