teamcurious

Alla inlägg den 27 december 2014

Av Anne-Lie - 27 december 2014 22:01

Det har varit några dagar av välbehövlig vila. Så skönt att det nästan blir lite ångestladdat över att det snart är över...
Jag visste inte hur mycket jag behövde det här förrän nu!
Jag har spenderat flera timmar liggandes i soffan, med brasa och tända ljus och både bra och dålig tv. Så himla skönt!

Idag på förmiddagen så drog jag och Monzan igång med intervallträningen.
Det lilla sprättdjuret tänjde rejält på gränserna om vad som kan accepteras på sprattelskalan. Det blir liksom lite för spännande :-/
Ska man se det positivt så höll det mig varm.
Idag blev det tre travintervaller på 900-meter med ett pulsintervall på 130 - 140 bpm.
Därefter tog vi backen på baksidan två gånger innan vi tog rundan runt hagarna som avslut.
Är absolut mest nöjd med att vi avslutade avslappnat med skritt på lång tygel. Precis så härligt som det kan vara!
I intervallerna ligger han på duktigt. Men jag vill ha honom i en balanserad trav där han bara får länga ut steget istället för att springa fortare. Så vi är lite oense...
Vet redan idag att han är redo för fler, men vi smyger igång även detta. Det känns iaf bra!!

För att safea lite (för min egen skull) så rids han för tillfället med sina strumpor i öronen. Det dämpar honom en liten smula. Och i detta fallet är jag glad för alla smulor :-P

Efter att stallet var fixat hamnade jag i soffan igen <3

Strax efter sex gick jag ut för att ta in sprättis och kolla igenom honom. Allt verkar frid och fröjd och han fick en filt över ryggen som han kan plocka av sig när han vill.
Han vet hur man gör =))
Jag vill helst inte ha honom täckad i stallet. Han behöver timmarna utan för att lufta pälsen.
Jag ger hellre lite extra hö så han får käka sig varm.
Det funkar för oss!

Nu är jag återigen i soffan sen nån timme tillbaka. Förutom stallet, så är det enda vettiga jag gjort idag att tvätta benlindor. Och det är ju inte så ansträngande....

Ovido - Quiz & Flashcards