teamcurious

Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Nerikeritten

Av Anne-Lie - 27 maj 2013 08:57

I lördags begav vi oss ner till finnerödja för att rida vår andra CR. Bara för att vi skulle åka tidigt så ska självklart saker o ting strula. I detta fall strömbrytaren till lyset i stora stallet. Vi kom iväg en halvtimme senare än tänkt, men det gick bra ändå :-)
Monzan skötte sig fint och besiktningen gick bra. Första slingan på 2mil reds med bromsen i konstant. Jag försökte hålla en jämn fart men blev omriden av 2 ekipage som han gärna ville haka på. Dessa två red jag om senare för att återigen bli omriden av dom. Super taggad kuse blev resultatet och det kändes i mina händer :-/
Vet gate inom 10minuter gick bra och han tuggade i sig betfor, morötter och gräs i pausen. Slinga två samma sak. Taggad till tusen men jag hade bestämt mig för en jämn fart och han fick gilla läget. Riktigt sur vart han!
Gick även igenom slutbesiktningen och vi var godkända på 12.7 km/h. En 4e plats om det vart tävling :-)
Både åt och drack duktigt efteråt. Jag skulle dock uppskatta om han kunde börja dricka tidigare men vi fortsätter att prova oss fram.
Nu är vi även färdiga för tävlingsklasser, men jag tycker han behöver mer rutin innan vi börjar gasa så det blir troligen en till CR.
Nu softar han ute i hagen dygnet runt och återhämtar sig. Känns fin men vilan har han förtjänat - bästa hästen ?

 
 
Ingen bild

Lotta, Chess

27 maj 2013 09:03

Stort Grattis!
Härligt att ni funnit er grej och att ni ligger bra till för placeringar. Fortsätt rida fint och ha en skön sommar..Kram!

Anne-Lie

27 maj 2013 23:14

Tack! Känns som vi hittat rätt. Vi har iaf väldigt roligt :-D Kram

 
Stina

Stina

27 maj 2013 18:49

Grattis till mitt absoluta favoritdistansekipage ! =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Anne-Lie

27 maj 2013 23:13

Tusen tack =)) *stort smile*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards