teamcurious

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Anne-Lie - 15 maj 2013 11:19

I söndags var vi ute och skrittade "rundan" som tar 1h15min blandade underlag med sällskap av Sandra på Stilett. Sedan väntade vi medan hon bytte häst till Zerona och tog en kortare variant skrittrunda i skogen.
I måndags blev det en barbacka tur på hack.
Ser alltid så mysigt ut men ångrar mig varje gång...det är inte vidare bekvämt!
Igår hade kusen tappat hf sko så jag fick rota i gömmorna och slå på en provisorisk innan vi kom ut på en skrittrunda. Bakskorna är tunna som smörpapper och det är tur att det är skoning i morgon. Har lärt mig att distanstävling är dödens för dojjorna. Men då vet jag det till nästa gång :-D
Fick en present igår som testades i morse, nämligen en pulsmätare ?
Så dagens träning blev galoppintervaller på fältet. Bara för testning och för att det är så förbaskat kul så fick han rocka loss i valfri fart - och håll i hatten vad det går!
Återhämtar sig fort och innan vi ens var tillbaka på stallplan var pulsen nere på 54. Skönt att veta att han är i form för träningen vi utför.

Tillbaka i hagen igen:

Ovido - Quiz & Flashcards