teamcurious

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2014

Upplyst :-)

Av Anne-Lie - 22 oktober 2014 22:59

Hämtade ut mitt efterlängtade paket idag.
Blev så glad när jag fick sms att paketet fanns för avhämtning att jag raderade det av bara farten...Faaan!!!
Som tur var gick det bra ändå *phuu*.

När jag kom hem ikväll var det lagom kolsvart ute för att testa om det skulle bli en succé eller en besvikelse.
Kanske ska tala om att det befann sig en ny pannlampa innuti paketet ;-)
Satte den på huvudet och knatade rätt ut i skogen och blev.....positivt överraskad!
Den lampan kommer vara min bästa vän från nu och framöver <3

Eftersom jag har ridförbud under antibiotikabehandlingen så får Monzan vackert vila 7-dagar till och jag får bita i det sura äpplet och göra detsamma.
Men sen ska vi ut i skogen =))

Förutom den positiva lamp historien så har jag utvecklat drag av häxan surtant.
Jag har känt mig lite som en tomte som går och tar rätt på saker efter andra.
Sopar, plockar hästskit från stallplan, låser dörrar/stänger dörrar, släcker lampor osv osv, listan kan göras lång!
En gång är ingen gång, men när det ständigt upprepas blir jag redigt less.
Så gissa vad...TOMTEN FINNS INTE!
Vad har hänt med "eget ansvar" och "självbevarelsedrift ???
*muttar surt och går och lägger mig*

 
 
Ingen bild

Jeanette

23 oktober 2014 07:07

Kanske dags att ååterigen informera om stallreglerna då det är många nya i stallet?
Spännande med nya lampan, den vill jag se 😋

Anne-Lie

23 oktober 2014 22:59

Absolut. Men alla är inte nya. Och hur många gånger måste man säga samma sak?
Pannlampan får du svårt att missa :-) Värd varenda krona

 
Stina

Stina

30 oktober 2014 22:11

Som stallansvarig känner jag mig ofta som en gnällig grammofonskiva på repeat : släck lyset, ta upp skiten efter er, släng inte saker överallt, sopa efter er osv, osv - skulle kunna KRÄKS på det ibland !
Hur svårt kan det va ??

http://billiejean.bloggplatsen.se

Anne-Lie

30 oktober 2014 22:24

Haha, ja då förstår du precis =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards